English (Google Translate)

Sunday, August 31, 2014

Detta var annorlunda med Sverige

Jag är i Sverige en gång per år, så man ser förändringar ganska tydligt. Detta noterade jag under min sommar i Sverige:

* Getingarna var mer envetna än någonsin. Någonsin!

* Ett tag trodde jag att det var en stor seglingstävling som pågick, innan jag insåg att det var sommarens mode att bära den sortens tröjor.

* Ölutbudet var stort på många barer. Fast de exotiska ölen som fanns, kostade motsvarande 11 dollar. Ohållbart!

* Lakritsbiten Käck heter numera Kick.

* Pepparchips verkar ha utgått ur sortimentet. Skandal!

* Folk som korsar övergångsställen, slänger sig ut framför bilen. Gärna med ryggen mot trafiken. En teknik som är bra när man själv promenerar såklart.

* Göteborg var mycket vackrare än jag minns det.

No comments: