English (Google Translate)

Thursday, June 26, 2014

Road trip 7

Vid lunchtid lämnade vi Santa Fe, New Mexico för att dra vidare mot Albuquerque. Men inte innan vi hade inmundigat en delikat Chicken Fajita från ett färgglatt gatukök i downtown Santa Fe.

Tråkigt nog höll jag därefter på att trilla rätt in i en turistfälla, när jag skulle köpa en mini-USB kabel till min GoPro, i samma område. Butiken som heter "The Camera Shop" försökte sälja kabeln för 43 dollar. Normalpris ligger på 10-20 dollar. När jag sa att det var på tok för dyrt sa expediten att de istället kunde ladda min GoPro för en avgift på 13 dollar. Jag var så arg att jag knappt kunde andas när jag lämnade butiken.

Väl i bilen till Albuquerque hade jag lugnat ner mig. Vi bestämde oss för att vi skulle åka till ett litet område som heter Old Town. Det visade sig bestå av 30-talet butiker som alla sålde smycken gjorda av indianer. Framförallt var det extremt turistigt.

Dagen skulle dock bli bättre. Vi tog nämligen en linbana upp till Sandia Mountains topp. 3163 km upp närmare bestämt. Väl uppe fanns där en restaurang där vi åt en fin middag och njöt av utsikten.

Imorgon bär det av till Sedona, Arizona. Jag måste därmed vila upp mina ögon, så jag orkar med naturens skönhet under fredagen.



No comments: