English (Google Translate)

Monday, May 20, 2013

Kvicktänkt

Idag fotade jag en författare på ett bokförlag i Tribeca. Reportern och jag hade tillsammans 30 minuter till förfogande. 7 minuter var min beskärda del. När intervjun led mot sitt slut bad jag PR-tjejen från bokförlaget att ta mig till styrelserummet som jag hade rekat och där större delen av fotograferingen skulle ske (5 minuter!). Då är styrelserummet helt sonika ockuperat av någon annan. Samtidigt ser jag författaren komma mot mig i korridoren.

I den situation är uttrycket "kvicktänkt" ganska passande. Bilderna fick istället tas i korridoren. Det slår mig hur ofta man hamnar i den situationen i vårt yrke där man måste ta sekundsnabba beslut. Det är frustrerande när anledningen till det är att någon annan inte skött sitt jobb.

No comments: