English (Google Translate)

Sunday, November 21, 2010

Cupcake and color

5 comments:

Hälsporren said...

Vilken fantastisk bild! Det är något speciellt med den som jag, tyvärr, inte kan sätta fingret på. Det är som att den boostar mina sinnen.

Pontus Höök said...

Hälsporren, det skulle vara kul att veta vad det är som ger dig boosten. Tänk om man kunde ta sådana bilder på beställning :)

Hälsporren said...

Jag önskar att jag kunde vara mer specifik. Den är "crisp", väldigt... klar (clear). Färgerna och ljuset är så bra. Att hela muffinet inte är i ljus, till exempel, utan bara delvis. Färgbalansen mellan hennes händer, muffinets bas och strösslet är så harmoniska samtidigt kontrasterande... Känslan jag får är att hon håller i en (håll i're nu, för nu blir det cheezy) vacker ädelsten, som skimrar, strålar och glittrar - och som samtidigt är väldigt god. Fast, crisp and clear, är vad som först dyker upp i skallen.

Och ja, tänk om man kunde ta sådana bilder på beställning...

Anonymous said...

Håller med "Hälsporren" precis så känns det när man ser på bilden!!
Man blir glá i hela kroppen av att titta på den!! Är det Oliva?
Massor av kramar till er allihopa
<3 <3 <3 från kusinen i Länghem

Pontus Höök said...

Hälsporren, wow vilken beskrivning av bilden! Jag märker saker först efter jag läst vad du skrivit. Det du skriver om ädelsten är ju ganska roligt, för den där lilla cupcaken är nog som en ädelsten för den lilla flickan vid just det tilfället. Färgglad och skimrande. Maria, det är faktsikt inte Olivia utan en flicka som heter Cleo. bilden är ifrån Olivias kalas. Fast hon fyller först nu på fredag.