English (Google Translate)

Thursday, June 03, 2010

Lightingforphoto.com

Har du någon gång sett en bild och undrat: Hur är den tagen? Då ska du gå in på denna blogg. Där beskriver olika fotografer ingående vilken utrustning och teknik de använder vid fotograferingstillfället.

Som av en händelse är jag en av dessa fotografer. Här hittar du en intervju med mig och här förklarar jag via ett ljusdiagram hur jag tog porträttet av "Howlin' Pelle" i rockgruppen "The Hives". Mer av mina bilder kommer postas där under veckan.

3 comments:

Björn Wallin said...

tack för tipset! kan bli mycket andvändbart om man vill variera sig eller lära sig nya sätt att fota.

Victor Norberg said...

Grymt!
Har följt dig ett tag, hittade dig genom Robban...

Spana in mig om du har lust!

Pontus Höök said...

Visst Håller med dig Björn. Mycket intresdsant stuff på den bloggen. Victor, kul att du hittade hit! Kollade in din blogg. Kul bilder, måste säga att killen med masken såg väldigt skrämmande ut.