English (Google Translate)

Friday, July 17, 2009

Dålig humor, jag?

Med min dotter på armen gick jag igår in på ett gatukök i Skärhamn och frågade om jag kunde låna toaletten. "Är det till den lilla" frågade mannen vid grillen hjälpsamt. "Njae, det är till min lilla" svarade jag och småskrattade inombords åt min kvickhet.

Skrattade gjorde däremot inte den f.d. hjälpsamme mannen. Sammanbitet väste han: "Vi har faktiskt kunder här inne". Nu undrar jag om min humor liksom jag har tagit semester? Eller hade jag ingen humor till att börja med? Stora livsfrågor som kräver svar.

6 comments:

Robban said...

hahahahaha

Anonymous said...

hahaha men det var ju roligt !

Martin Doshe' said...

Kvickhet och humor hör ihop som +&-!!!
Ibland kan kvickheten göra att det blir humor!!!
Och kvickhet är något du har i sådan mängd att många komiker blir gröna med avund!!! Det blir aldrig tyst & tråkigt när du är i närheten... Man blir nog snarare trött!(Inget illa menat nu) men man orkar i med många timmar på en dag när världen i övrigt är så tråkig... Sedan är man glad och pigg i en vecka efter.

Kram

M

Creutz said...

Säkert en tråkmåns bakom disken!

Pontus Höök said...

Ska jag ta det som att jag har humorn i behåll då? (!!!!! )

Martin; said...

Lösenordet för att göra ett inlägg NU lyder: hymor

Så JA, t.o.m. bloggen har humor!!!

Och ja bildbevis finns;)

Ha de gött

M