English (Google Translate)

Friday, July 10, 2009

Är jag verkligen i Sverige?






8 comments:

Anonymous said...

See you soon =)

Pontus Höök said...

Indeed

Adam said...

Sverige lär ju vara världens näst mest amerikaniserade land (efter USA, då)... Men enligt mina erfarenheter är det ännu mer utbrett i Danmark.

Pontus Höök said...

Adam, är det enligt någomn undersökning eller bara en inte så vågad gissning från din sida? Kan säga att det var inte så svårt att hitta dessa skyltar så jag är inte förvånad.

Anonymous said...

Talande bilder, samtidigt som jag undrar över din egen blogg, Pontus. Varför har din blogg en engelsk titel, men en svensk programförklaring?

Om du förfasar dig över bristen på svenska i Sverige, varför valde du en en engelskspråkig bloggleverantör?

Pontus Höök said...

Hej Anonymous, jag börjar undra om du noterat att jag bor i USA? Jag tyckte det var passande att ha en engelsk titel när det är det språket jag pratar varje dag. Och för mina amerikanska vänner är jag "A Swede in New York". Din andra fråga, igen, jag bor i USA och det föll sig extremt naturligt att då använda sig av en amerikansk bloggleverantör.

Anonymous said...

Pontus, om du skriver på svenska, torde din målgrupp vara svenskspråkig. Därför känns allt det engelskspråkiga på din blogg lika fel som på skyltarna. Hur mycket svårare hade det varit att välja en svensk bloggleverantör?

/Anonymous again

Pontus Höök said...

Jag sitter och kliar mig i huvudet åt din logik. Varför skulle jag störa mig på saker som är amerikanskt när jag själv bott i USA i drygt 12 år? Vad står det att jag stör mig på det engelska språket? Och det är min sista respons till dina anonyma kommentarer.