English (Google Translate)

Tuesday, April 07, 2009

Annika Östberg

Jo visst fick jag en del gjort hemma igår, men nyheten om att Annika Östberg ska friges efter 28 år i amerikanskt fängelse gjorde att jag fick flänga ut i regnet. Närmare bestämt till Metropolitan Correction Center där Annika hålls häktad innan hon överförs till Sverige.

Till min förvåning var det redan ett stort pressuppbåd på plats utanför fängelset. Det visade sig att svindlaren Bernard Madoff sitter häktad i samma byggnad och att mediauppbådet väntade på att få en bild av hans besökande fru Ruth när hon lämnar häktet.

För egen del blev det en bild på byggnaden. Dess bruna färg gjorde sig inte speciellt bra i duggregnet. På nåt sätt blev det en fängslande bild ändå.

2 comments:

Martin Doshe said...

Tjabba...
Det är var 2009 års gladaste nyhet:)

Och nu har man varit på posten och hämtat ett litet rött paket med vita snören? Näää men ett brunt med en tejp från cyberphoto:)

49,929kr & tog endast 20minuter att få ut för dom hade inget art.nr för ett så stort belopp med postförskott?
Så jag är just nu bäst på att vara värst på postförskott(skulle dom vara lustigt med det eller...)haha!!!

Saknar dock litet, en del kommer imorgon, men det roligaste får jag vänta på & det är Batterigreppet och ett extra batteri.
Men jag kan komma igång nu.

Så vi får väl se efter helgen, det var ju trots allt 20år sedan sist då det var på allvar!
Och allt är mobilt och trådlöst?
Kan nu ljus-sätta en gruppbild i nästan vilken miljö som helst.

kittlar gött nu...

Kram

M

Martin Doshe said...

Gladaste nyheten är det om "ditt" inlägg om Annika Östberg...

& INTE mina grejor;)

Även om det nu är kul också;)
men bara ego-kul!!!

Kram

M