English (Google Translate)

Thursday, January 08, 2009

Buttmilk

Vad vore livet utan filmjölk på morgonen? Inte mycket. Det närmsta man kommer filmjölk i USA är något som kallas för buttermilk och som är lite tunnare än vad vi är vana vid.

Vi brukar alltid skratta när vi köper den i snabbköpet, för på kvittot står det förkortat som "buttmilk". Bortsett från det så smakar den faktiskt ganska gott.

I morse höll jag dock på att sätta filmjölken i vrångstrupen när jag insåg att de två mjölkpaketen framför mig hade två olika nyanser av gult. Snacka om en spännande start på dagen!

2 comments:

Anonymous said...

Sådant trodde jag att företag var jättenoga med!
Kören som jag sjöng i för ett antal år sedan blev sponsrade av Arla-la-la-laa... Oj, oj vilka restriktioner det var ang. deras logga. Färgnummer på rött, grönt och svart... Tjolahopp buttmilk.

Pontus Höök said...

Finns det olika nyanser av svart också? Jo, då är dom lite petiga hehe. Gjorde ni skyltar med deras logga då eller?