English (Google Translate)

Monday, September 15, 2008

Wall St.


Investmentbanken Lehman Brothers har gått bankrutt och börsen åker berg och dalbana. USA's ekonomi är riktigt illa ute nu, åtminstone om det mäts i hur många uppdragsgivare som ville ha ner mig till Wall Street denna morgon. Fyra stycken. Nu kan jag inte dela på mig så det fick bli att fotografera för en av dom.

Väl nere vid New York Stock Exchange, träffar jag VG's fotograf Thomas Nilsson. Vi började snattra lite och mitt i vårt samtal kommer det en krullhårig yngling springande och lyckas slå kameran hur Thomas hand. Ljudet när en kamera slår i backen är något jag lärt mig hata. Nu klarade kameran sig bra. Thomas var aldrig orolig, men ack vilken smärta för öronen.

När jag satt i taxin på FDR Drive, på väg hem, tornade denna bilden upp framför mig igenom bilfönstret. Där har ni svaret på varför jag bor i New York.

2 comments:

Anonymous said...

vajjert

Per said...

jag är inte alls avundsjuk