English (Google Translate)

Thursday, June 22, 2006

Mini-intervju

Thomas Noe, 31, driver sedan 4 år tillbaka websiten Internationalswede.com i New York. Hans mål är att sammanföra svenskar i USA, detta gör han genom att anordna olika event med svensk anknytning. Närmast blir det en midsommarfest på en klubb med det passande namnet SOL.

Vad är din svenska anknytning?
- Min mor är svensk min far är amerikan. Jag är uppvuxen i USA, men varje sommar när jag var liten besökte vi släkten i Sverige, något jag uppskattade enormt.

Varför är det så viktigt för dig att hålla fast vid svenska traditioner?
-Jag har en idylisk bild av Sverige, så varför inte se en bit av detta i New York då och då?

Folk som kommer till din midsommarfest på SOL, vad kan de förvänta sig?
-De kan förvänta sig att träffa en hel del svenskar, såklart. Folket gör festen! Många av de som kommer på evenemangen är nyanlända till New York och vill gärna träffa likartade som de kan umgås med. Jag hoppas jag kan förmedla detta. Vi erbjuder också liveunderhållning med Papa Dee och Lasse Lindh under kvällen. Midsommarfirande i modern tappning, vi vill ge folk känslan att de är på Stureplan eller Avenyn.

Några överraskningar att vänta?
-Den som väntar på något gott....

No comments: