English (Google Translate)

Tuesday, November 15, 2005

En Prinsessa

Tydligen bär den blivande Engelska Prinsessan Camilla Parker-Bowles inte alltid prinsesskrona eller flärdfulla hattar.

När jag nyligen var nere i New Orleans och jobbade, kollade jag in betongvallen som nu lagas och förstärks efter orkanen Katrina. Där var man tvungen att bära bygghjälm. Det fanns tydligen inte så många, men till slut hittade dom en som låg lite undangömd i en bod. Killen som gav mig hjälmen sade:

-Jag hoppas att det är O.K med en klisterlapp på hjälmen.

-Javisst, sa jag och läste på lappen. "Dutchess of Cornwall" stod det.

Det visade sig att hjälmen var den samma som Camilla Parker-Bowles tilldelades under hennes och Prins Charles besök i New Orleans bara några dagar tidigare. För er som undrar. Mitt huvud är större.

No comments: