English (Google Translate)

Wednesday, June 15, 2005

Grande iskaffe

För att få min dagliga dos av kaffe kilade jag idag in på Starbucks (som finns i stort sett i varje gathörn på Manhattan i dessa dagar..) Istället för att använda sig av normala storlekar som small, medium och large på pappmuggarna så erbjuder Starbucks istället storlekarna tall, grande och venti. Personligen tror jag dom gör det för att man ska tro att man får mer för pengarna.

När det är varmt utomhus och man ändå vill ha kaffe, så är ju iskaffe en sval lösning. Så fick det bli. I storleken "grande" närmare bestämt. När killen bakom disken sträckte fram handen med min iskaffe i ett stadigt grepp, tyckte jag muggen såg väl liten ut. Något jag också påpekade. Killen fann sig snabbt:

- Nä, det är bara jag som har stora händer, replikerade han.

Hmm, jag tror jag är ett nytt försäljningstrick på spåret.

No comments: