English (Google Translate)

Friday, January 23, 2015

New York - som en film

När jag kom hem från Washington DC i en taxi från flygplatsen, så trodde jag något allvarligt hade hänt vid våran byggnad. Två meter utanför ingången stod nämligen ett högljutt gäng på 20 personer med kameror och starka videolampor. Så fort jag klev ur taxin blev jag ombedd att skynda mig ut. Jag fick i princip tränga mig igenom gruppen av människor för att kunna ta mig in i byggnaden. Först då förstod jag vad det var. En filminspelning. Rapparen 50 Cent producerar en serie för Starz som heter "Power" och en scen spelades in utanför vår byggnad. När jag tidigare klev ur taxin hamnade jag i bild. Det var därför dom var högljudda.. Som jag alltid sagt, att vara i New York är som att hamna mitt i en film.

No comments: