English (Google Translate)

Thursday, June 12, 2014

En miss ett tag

I måndags när jag filmade video i New York Rangers omklädningsrum så fick jag en usel plats framför spelaren som skulle intervjuas. Jag fick stå på tå och var tvungen att filma mellan folks huvuden. Dessutom så fick jag hålla micken med en hand och kameran med en hand. Följden var att det blev ganska skakigt.

Satt jag och ältade detta då? Nej. Jag blev ännu mer beslutsam att det inte skulle hända igen. Så inför nästa match gjorde jag följande förberedelser:

* Ställde mig tidigare i kön till omklädningsrummet.

* Satte en mikrofon på kameran istället för att använda en handhållen mick.

Rätt enkla justeringar. Kärnan är dock: Man lär sig av sina misstag. Tack vare detta har jag just nu en positiv energi som hjälper mig när jag jobbar.

Jag kör på. Tills det händer något nytt jag kan lära mig av.

No comments: