English (Google Translate)

Friday, July 29, 2005

Magsår

Min syster Petra och hennes familj bor i Rosenlund 5 kilometer utanför Tranemo. Tranemo som är en egen kommun ligger 4 mil sydost om Borås. Borås som är regnsäkrast i landet ligger ca 7 mil sydost om Göteborg. Göteborg som....

Nä förresten, låt mig fortsätta berätta om min systers tillvaro istället. En annan trodde hon hade det lugnt och sansat där hon bor med sin make Niclas och sina två söner Mathias (4 år) och Måns (16 månader). Men att vara hemma med två småbarn samtidigt som hon är konsult åt kosmetikaföretaget Mary Kay visar sig vara en galen kombo. Tycker jag iallafall, som har varit mitt upp i det nu i två dagar.

Barnen har kvistat runt i huset i rasande fart i huset samtidigt som telefonen har ringt i ett. Sen ska barnen ha mat och det ska bytas kläder och så vidare. Wow. Har nästan fått magsår på kuppen. Undrar just om Mary Kay har någon salva för det. Som tur är så ska jag snart tillbaka till lugnet på Manhattan. All heder till min syster och alla där ute med småbarn.

P.S. Annelie min kära, jag vill fortfarande ha barn i framtiden! D.S.

No comments: