English (Google Translate)

Sunday, March 01, 2015

Vad som tar mest plats på min dator

Nuförtiden känns det som jag får tömma min dator mest hela tiden. Min hårdisk på datorn är på 750Gb och tillgängligt utrymme ligger stadigt under 80Gb. Vad är det då som tar så mycket plats? Jag gogglade och fann ett program som heter "Disk Inventory X". Precis vad som behövdes. Där kan jag exakt se vad det är som tar plats. Boven i dramat? Final Cut Pro X. I programmet hade jag filer som upptog 275Gb! Ofattbart mycket. Nu är datorn i fin form igen.

3 comments:

Niklas Johansson said...

Jäkla bra program!
Tack för tipset...

Daniel Nilsson said...

Exakt samma problem som jag hade... gick in o rensade i gamla filmklipp inlagda i Final Cut och vips så 150 gig ledigt.

Det tar en jäkla plats det där med filmklippen...

Pontus Höök said...

Nästan som magi! :D