English (Google Translate)

Friday, April 12, 2013

Fotografpraktikanter i New York

Jag får mycket förfrågningar via email från folk som vill komma över från Sverige och praktisera hos mig. När jag mailar ett svar får jag oftast ingen respons. Det tycker jag är det minsta man kan begära när man tar sig tid att svara på en sådan förfrågan. Därför har jag numera standardiserat mitt svar till de som mailar. Det ser ut så här:

"Hejsan,
Jag får ofta dessa förfrågningar och mitt svar är: Det finns möjlighet att praktisera men jag kan troligen inte fylla en hel vecka då jag aldrig vet hur mycket jobb det är under den perioden. 9 av 10 gånger får jag ingen respons på detta. Därför har jag bestämt mig för att inte längre ta emot praktikanter. Det har inget med dig göra, snarare att jag är trött på de som inte behagar maila tillbaka ett svar.

Vänligen,
Pontus"

För mig handlar det om rent hyfs.

No comments: