English (Google Translate)

Friday, November 30, 2012

Intervjuer om valet 8


Chantelle Ueacker, 25, Omaha, Nebraska.

Vad är valets viktigaste fråga?

Det är sjukvården som är viktigast. När jag var yngre jobbade jag i äldrevården då såg jag att det var problem med socialförsäkringen Medicaid och för de gamla att få exempelvis medicin utskrivet. Jag växte själv upp på socialbidrag och min familj behövde mycket hjälp från staten. Efter ett tag drogs det in. Ett fungerande bidragsystem behövs for de fattiga, gamla och sjuka.

Vem tror du vinner valet?

Jag har ingen aning. Ärligt talat så vinner nog den personen med mest pengar och som syns mest i media. Det är dit samhället är på väg idag.

Vem kommer du rösta på?

Jag tycker inte det amerikanska folket har gett Obama tillräckligt med tid, han hade en stor röra att ta itu med när han kom till makten. Men jag är rädd för att se vem som vinner valet till slut och det är antagligen därför jag inte kommer att rösta. Jag vet att det ar viktigt att göra sin röst hörd men jag är för besviken på dagens samhälle.

No comments: