English (Google Translate)

Wednesday, April 18, 2012

Från 4 minuter till 40 sekunder

Tillsammans med en reporter träffade jag igår en världskändis för en intervju. Vi fick sammanlagt 15 minuter som vi fick förvalta hur vi ville. Till PR-kvinnan sa jag att jag behövde 4 minuter för att ta bilder. Intervjun utfördes i ett fönsterlöst rum i en källare. Inför fotograferingen så hade jag tänkt ut tre olika fotoidéer. Det kändes som jag var väl förberedd trots omständigheterna.

När det var dags för fotografering framförde jag idé efter idé till världskändisen. Alla ratades. Han ville bara stå där. Helst inte röra sig alls. 40 sekunder senare var det över. Jag gick ut ur det fönsterlösa rummet och kände mig helt tom. Hur kunde jag gjort det annorlunda?

Som lite extra krydda så var PR-kvinnan sur på mig också. För att jag hade frågat världskändisen direkt istället för att fråga henne. I mitt stilla sinne drog jag då slutsatsen att jag fasen inte kunde gjort något annorlunda. Det var redan förutbestämt.

3 comments:

Linda Johansson said...
This comment has been removed by the author.
Niclas Sköld said...

Jag har varit med om liknade situationer. Mycket frustrerande när dom är så diviga/kännda att dom inte kan bjuda på sig själv. Hoppas vi får se resultatet när bilden är publicerad :)

Pontus Höök said...

Alltid lika frustrerande...