English (Google Translate)

Thursday, March 25, 2010

Sommaren rullar in

4 comments:

Anonymous said...

Hej!

Väldigt schysta bilder på din blogg. Får man fråga vad du använder för inställningar oftast när du tar dina kontrastrika svartvita bilder. Är det photoshop i efterhand eller inställningar på plats? Som denna bild som verkar va tagen i farten. Chansade du bara på "rätt" inställning eller har du någon favoritinställning där resultatet blir som många av dina bilder?

/Fredrik

Photos_By_Niklas said...

Skönt ser det ut. t-shirt blommor
sommar..

bilden skulle kanske platsa i Copenhagen cycle chic
http://www.copenhagencyclechic.com/
en blogg jag fick tips om idag när jag lyssnade på P3

Pontus Höök said...

Hej Fredrik, just denna bilden var definitivt tagen i farten. Hade kameran manuellt inställd (alltid på M) på ljuset i skuggan. Så när jag såg kvinnan i ögonvrån så höjde jag kameran och vred slutartiden upp på ren känsla. Lyckligtvis funkade det. Jag har nästan alltid bländare 2.8 av någon anledning. Niklas, ironiskt nog blir det lite kallare i NYC igen. Men när hon svepte förbi kändes det som sommaren var på g. Förr eller senare.. Kul cykelblogg I gotta say.

Mallis in real life said...

Sommaren får mer än gärna rulla in här också.

=)