English (Google Translate)

Tuesday, November 04, 2008

Valdag i USA

Just nu är jag på Arizona Biltmore Resort & Spa där John McCain ska hålla sitt tal inatt. En bedövande ovisshet hänger i luften huruvida jag får en fotoplats ikväll eller inte. Ingen ger någon information och ingen bryr sig om en svensk tidning. Jag finner det fortfarande frustrerande, även om man borde vara van vid det.

Vi var på plats tidigare under dagen utanför den minimala Albright United Methodist Church, då McCain röstade tillsammans med sin fru Cindy och sina två söner. Efter ett tips från en kollega så köpte jag en bärbar stege. Ett bra tips då jag inte hade fått en ruta på McCain om det inte vart för den lilla stegen.

Aftonbladets webreporter Robert Triches är också på plats. När jag och Bjurman intervjuade väljare utanför vallokalen förevigade han oss. Visst ser det ut som vi jobbar?

No comments: