English (Google Translate)

Friday, October 03, 2008

Liza Minelli-imitatör

Än en gång har min rooftop kommit till nytta. Där fotade jag ett porträtt av Richard Defonzo som delvis försörjer sig på att vara en Liza Minelli-imitatör. Jag ville ta en bild som visar lite mer av hans personlighet vid sidan om imiterandet, fast med en liten knorr.

För att uppnå en effekt där det ser ut som Richard är omgiven av mörker använde jag mig av samma teknik som talangfulle fotografen Robert Henriksson använt längst upp på sin blogg. Tack för det givande tipset, Robert.

4 comments:

Anonymous said...

Åtminstone ja e intresserad av va de kan vara för teknik.

Anonymous said...

Jag är lika intresserad som sven vad det är för teknik du har använt dig utav.

Pontus Höök said...

En hemlighet ;)

Robban said...

:)