English (Google Translate)

Saturday, October 18, 2008

Ett träd mindre


Trodde inte mina öron när jag hörde någon dra igång en motorsåg utanför fönstret igår morse. De få träd som finns utanför Manhattans parker vill man väl ha kvar? När jag tittade ut såg jag en man stå längst upp i ett träd och liksom sågade sig neråt, tills trädet var borta.

Manhattan är ju som bekant tätbebyggt, så jag tycker det var en bra idé att han inte började såga nerifrån för att sedan ha ett fallande träd studsandes mellan byggnaderna. Detta en vanlig dag på Manhattan. Man lär sig alltid något.

2 comments:

Anonymous said...

Kapa ved fick en helt annan innebörd! Mmmmhhh!!!
för det gör man ju när man sover... Inte vakna av det...
Du får tala om det för honom?

Kram

M

Pontus Höök said...

Både han och trädet är borta tyvärr. Han kapar nog ved.