English (Google Translate)

Saturday, August 23, 2008

Springfield, IL.

Nu kan jag berätta att jag och Bjurman tog ett stopp på vägen till Denver, närmare bestämt i Springfield, IL. Där hade Barack Obama för första gången ett valmöte med sin nyutnämnde vicepresidentkandidat Joe Biden.

Det tog 4 timmar från det vi började köa tills eventet var över. All denna tid spenderade vi i dryga +30ºC under en obarmhärtig sol. På grund av detta överhettades min ena kamera, och lade helt sonika av. Finns det något värre än när din kamerautrustning sviker dig? (ingen fara dock, fick bilderna jag behövde)

Nedan finner du ett axplock av vad som upplevdes bakom kulisserna i Springfield:

I den här presskön spenderade vi 45 minuter innan vi blev insläppta.

Nytryckta skyltar nu med Bidens namn inkluderat, delades ut till pubiken.

CNN hade ett förunderligt namn på sin plats på huvudpressläktaren. Såg ingen bebispool kan tilläggas.

Säkerheten var stor på valmötet, dessa herrar stod på taket bredvid Old State Capitol och spanade ut på publiken.

Detta är färgen mitt ansikte hade efter en lång dag i solen. Aj.

No comments: