English (Google Translate)

Wednesday, September 14, 2005

FN

Dagen har spenderats i FN-byggnaden. Där är det toppmöte och 180 ledare från hela världen har samlats.

- Can I have a look at your camera, please. Jag tittar upp och Kofi Annan ser på mig med en frågande blick. Under det fototillfälle vi tilldelats med statsminister Göran Persson, generalförsamlingens president Jan Eliasson och FN:s generalsekreterare Kofi Annan, får jag ovanstående fråga. Kofi får kameran och börjar fotografera den svenska presskåren. Samtidigt fotograferar jag honom.

-We are all shooting at each other, but we are all standing, säger Kofi med en konstaterande stämma. Resultatet kan beskådas nedan. Kofi Annan's bild av oss och min bild av Kofi. Another day at the office.

Foto:Kofi Annan

Foto:Pontus Höök

No comments: