English (Google Translate)

Monday, September 19, 2005

En speciell dag

Är det inte nåt speciellt med den 19:e september så säg. Min faster Birgitta fyller år. Tyvärr kan jag inte avslöja hur mycket, för då är det slut på släktfriden.

Vad jag kan berätta däremot är att min mamma Eva var på födelsdagsfest hos Birgitta för drygt 30 år sedan. Min mamma som då var höggravid gick runt och hälsade på folk. I samma stund som hon skakar hand med en av gästerna går hennes fostervatten. Det blev ilfart till sjukhuset.

Klockan 21.40 den 19:e september 1971 föddes en välskapt flicka. Hennes namn blev Petra. Strax därefter, klockan 21.47 föddes en pojke som var alldeles blå och kom med rumpan före. Pontus fick han heta.

Grattis faster. Grattis syster. Och ett litet grattis till mig förstås.

No comments: