English (Google Translate)

Monday, July 04, 2005

Tillbaka till brottsplatsen

För inte så längesedan fanns det en svenskägd restaurang i Tribeca vid namn "TJA!". Ett ställe som alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta. Det var där jag träffade min flickvän Annelie på midsommar för fyra år sedan. I toalettkön för att vara exakt.

Nu ligger det en annan restaurang där, "Bread Tribeca". Igår var vi tillbaka för första gången sedan "TJA!" stängde. Tillbaka till brottsplatsen kan man säga. Vi berättade detta för vår servitris Magda, en polsk tjej som av någon oförklarlig anledning kunde prata svenska. Jag tror hon kände för oss. Jag tror hon gillade oss. För på slutet av middagen sände hon in champagne. Ack, vad det smakade.

Efteråt gick jag och Annelie och ställde oss i toakön. Vi tittade på varandra och lät champagnen göra resten.

No comments: